Svátek má Dana

Rodí se nové vedení Úval

Volby skončily a „politické karty“ na další 4 roky jsou rozdány. Oproti minulému volebnímu období, kdy se sdružení Otevřené Úvaly stalo vítězem voleb, ale nakonec skončilo v opozici je tentokrát situace jiná. Volební zisk ODS je o 1 % větší, ale Otevřené Úvaly nejsou ze hry venku, naopak. Získali jsme 5 mandátů (stejně jako ODS) z 15. Po sériích jednání a zvažování všech možností koalic jsme nakonec dospěli k názoru, že:

  1. kontinuita vedení města by měla být zachována, starostou města bude MUDr. Jan Šťastný (ODS), radním bude pan Josef Štěpánovský (ODS)
  2. Otevřené Úvaly získaly post místostarosty (Ing. Michal Breda), s tím, že tato funkce bude pozicí neuvolněnou, tj. bez jakýchkoliv nákladů pro město, radní za Otevřené Úvaly bude paní Mgr. Dana Poláková
  3. v pozici uvolněného místostarosty bude JUDr. Ing. Petr Petržílek, Ph. D. za ČSSD
  4. složení Rady města Úvaly bude tedy odpovídat rozložení sil hlasů 2 (ODS) : 2 (OÚ) : 1 (ČSSD)

Jsme potěšeni vaší důvěrou, kterou chápeme jako ocenění výsledku naší činnosti v uplynulém období. Současně nás velmi těší skutečnost že úvalský volič se nakonec nenechal zlákat lacinými sliby a narychlo vytvořenými politickými stranami. Volební programy vítězných uskupení mají hodně společného, vždyť každý z nás kolem sebe vidí věci, které potřebují zlepšit, ať se již jedná o obnovu zanedbané nebo neexistující infrastruktury či kapacity školských zařízení.

Společně jsme připravili Programové prohlášení Rady města Úvaly na léta 2010 - 2014. Tento dokument, se kterým budete již brzy seznámeni, shrnuje základní programové shody našich volebních programů, které chceme společně v příštích letech v Úvalech realizovat. V nadcházejícím volebním období bude potřeba soustředit veškeré úsilí na čerpání finančních prostředků z fondů EU. Současně budeme, zejména prostřednictvím uvolněného místostarosty, usilovat o zvýšení přílivu „krajských financí“.

Jsme přesvědčeni, že tímto novým složením vedení města Úvaly jsme dali hlubší smysl našemu předvolebnímu heslu:

Nejsme nalevo, nejsme napravo, jsme v Úvalech.

Děkujeme za vaší důvěru.

Rada sdružení Otevřené Úvaly

26. 10. 2010

Breda Michal, Poláková Dana, Mahdal Marek

Diskuse ke článku

nadpis:
autor:
zpráva:
Spočítejte:
  • prosím nepoužívejte (x)html tagy
  • odkazy jsou generovány automaticky

vložit příspěvek

vloženo: 4.11.2010 13:45

autor: Zdeněk

nadpis: neuvolněný místostarosta

Chtěl jsem se zeptat jak to myslíte ,že to bude bez jakýchkoliv nákladů pro město.Dle zákona o obcích má nárok jak na měsíční výplatu ,tak i na konci volebního období na jednorázovou odměnu. Takže je možnost ,že se pan Breda vzdá nároku (na co má nárok), anebo nás uvádíte v omyl .Pak by byla pravda o čem se povídá po Úvalech v souvislosti s jistou výpomocí s hypotékou.

reagovat

vloženo: 4.11.2010 16:52

autor: Michal Breda

nadpis: Zdeňkovi

Tedy myslet si, že chci tuhle funkci dělat kvůli odměnám, to může jen ubohý primitiv. Tomu odpovídá i narážka na to, co se říká.

Pokud vím, tak neuvolněný místostarosta nebere o moc více měsíčních odměn, než jako zastupitel beno člen rady. A jestli mi závidíte odměnu na konci volebního období, tak to pojďte dělat sám. Ono je jednoduché schovávat se za bukem, pomlouvat a plivat špínu. Je mi z vás na blití.

reagovat

vloženo: 4.11.2010 19:28

autor: Zdeněk

nadpis: Michalovi Bredovi

Je škoda ,že jsem Vašemu sdružení věřil a dal Vám svůj hlas.Pouze jsem se slušně zeptal jak je to dle Vašeho výše uvedeného bodu č.2 "bez jakýchkoliv nákladů pro město" a už je Vám ze mě na blití. Příště s mým hlasem už teda nepočítejte. Ono hlásat něco a pak jednat jinak to ostatně patří k politice. Bohužel je mi líto,že se to dostalo na komunální úroveň a takový lidé povedou město.

reagovat

vloženo: 4.11.2010 19:44

autor: Michal Breda

nadpis: Zdeňkovi podruhé

Zase tak slušné to nebylo, pane stále ještě anonymní Zdeňku, když jste si neodpustil trapou narážku na jakousi mojí hypotéku. Z toho jsem právě znechucen.

Kdybyste si odpustil tuto impertinenci, pak bych s vámi klidně vedl věcnou diskusi na téma odměn a nákladů města. Ale takhle mi promiňte, tohle nemám zapotřebí. Snad alespoň ostatním občanům dokážeme, že to myslíme dobře a že pro Úvaly uděláme, co bude v našich silách.

reagovat

vloženo: 5.11.2010 12:29

autor: Ivan Paul

nadpis: Místostarosta

Tak je vidět, že pan Zdeněk zašťoural ve vosím hnízdě a pan Breda vypouští pěkná žihadla. Politik i komunální, musí být připraven odpovědět i na nepříjemný dotaz a ne se hned urážet. Jinak dotaz byl oprávněný a také mám pochybnost, že to město nebude stát ani korunu. Rád nahlédnu do ročních výkazu odměn a budu určitě příjemně překvapen, že tam neuvidím Vaše jméno.

reagovat

vloženo: 5.11.2010 13:21

autor: KarelDach

nadpis: nístostarosta

Dobrý den rád bych vstoupil do této diskuze, protože se my zdá že tady nejde o sdružení jako celek ale o osobu p.Ing.Bredu.Ja sám osobně p.Bredu neznám ale nemám vůči jeho osobě žádný problém.To že se p. Breda momentálně rozvádí a přestěhoval se na nové Slovany již zřejmě není tajomstvím.Ale aby potřeboval mzdu uvolněného místostarosty na splácení hypotéky může napsat jen primitiv a závistlivec.Myslím si že p.Breda si v IKEMU jako technický náměstek vydělá dost aby mu to stačilo postarat se o sebe a rodinu.A co se týče odměny pro uvolněného místostarostu byl by hloupí kdyby si tu odměnu nevzal.Veď kdo z nás dnes dělá zadarmo.Žeby Vy p.Zdeněk nebo vy p.Paul?
PS: Volil jsem Vás a držím vám celému sdružení palce aby se vám podařilo uskutečnit co nejvíce z vašich plánů.
S pozdravem p.Dach.

reagovat

vloženo: 5.11.2010 16:33

autor: Ivan Paul

nadpis: Místostarosta

Ale tady vůbec nejde o to zda bych dělal něco zadarmo, nebo bral peníze. Tady jde o bod č.2, že Úvaly nebude stát neuvolněný starosta ani korunu. A to z této diskuze neplyne. Jestli si někdo vydělá dost a uživí rodinu tak je to jenom dobře a každému ty peníze přeji.

reagovat

vloženo: 5.11.2010 22:22

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Místostarosta

Dobrý den,

také se zapojím do diskuse.

I když je Michal Breda můj "spolusdruženář", tak i když mu celkem rozumím, tak "blicí" větu bych si na jeho místě odpustil, tady souhlasím s panem Paulem.

A teď k věcné debatě:

díky výsledkům voleb mělo naše sdružení bez problémů možnost obsadit uvolněný (tedy placený) post starosty nebo místostarosty. Že jsme tak neučinili dokládá, že nám jde o zájem města a ne o placené funkce. Motivací, proč chceme post neuvolněého místostarosty je náš zájem mít přímý vliv na řízení města. To nám pozice neuvolněného místostarosty umožňuje.

Jenom pro informaci k nákladům: v současné době stojí každý zastupitel město 1 200 Kč měsíčně bez nákladů na plat starosty a uvolněného místostarosty. Plus jsou příplatky za vedení komisí města atd (jedná se o stokorunové záležitosti). Jinými slovy, ve městě velikosti Úval si skutečně "zastupitelným" moc nevyděláte.

Jinou otázkou do debaty je, zda odměňování starosty, místostarosty (uvolněného), případně prémie pro neuvolněného starostu (díky panu Zdeňkovi za tip) nenastavit nějak jinak - motivačně dle splnění určených cílů, podobně jako v soukromém sektoru. Pokud byste měli konkrétní nápady či návrhy jak to funguje efektivně v jiných městech, sem s nimi.

Na závěr ještě pro pana Zdeňka: velmi bycg ocenil, pokud byste našel odvahu se podepsat plným jménem (a neschovávat se za anonymního Zdeňka) a také přesně říci, jaká že pověst to chodí městem o hypotéce pana Bredy. V opačném případě bych musel napsat, že se bohužel řadíte mezi lidi, kteří nemají tu odvahu se za své názory postavit vahou svého jména.

reagovat

vloženo: 6.11.2010 01:58

autor: Jaroslav Černý

nadpis: Proč ??

Pan Karel prý pana Bredu nezná, ale ví kde pracuje a kolik vydělává. Jsem rád, že neuvolněný místostarosta nebude Úvaly stát ani korunu!!!!!! Hlavně aby to byla pravda a ne pouze zastínací manévr.

reagovat

vloženo: 6.11.2010 21:14

autor: Jiri Bohac

nadpis: tato debata je tipicky cesky hnus

nerozumim proc se tu rype do lidi kteri neco slibili a aniz bychom je nechali pracovat tak je resime a hodnotime. nechme soukromi techto lidi na pokoji a rypacku si nechme na podeji az bude co hodnotit.

reagovat

vloženo: 6.11.2010 23:21

autor: Martina Bredová

nadpis: děkuji

Děkuji panu Boháčovi za jeho příspěvek. Myslím, že soukromí lidí, byť činných v politickém dění, sem na tyto stránky nepatří a suďme lidi až podle toho, co vykonají a hlavně jak a nepředjímejme dopředu. Hezký večer všem.

reagovat

vloženo: 8.11.2010 07:38

autor: Ticháček

nadpis: Není to o penězích

Dobrý den,

děkuji za poněkud věcější reakci než jakou předvedl pan Breda. Podle mého ale tato debata vede trochu jiným směrem, než by měla. Připadá mi, že jste ji posunuli výhradně do roviny financí a úplně stranou je druhá stránka, kterou je to, proč vůbec tato funkce vznikla. Prosím případně mě opravte, ale doposud měly úvaly místostarostu jednoho. Pak by mě zajímalo, proč v době, kdy naopak všeobecně vládne snaha o zeštíhlování zaměstnaneckých stavů, se v úvalech toto navyšuje o pozici, jejíž význam tu asi před řadou občanů úplně neobhájíte.

Pak je tu ten zřejmý rozpor v tom, kde na jednu stranu uvádíte, že funkce je bez nákladů pro město, a hned v diskusi napíšete, že minimální náklady jsou cca 15000,- ročně.

Prosím snažte se mi rozumnět, že nikdo nikomu nezávidí tuto částku, ale je logické, že i když jde o relativně malou sumu, může se pan Zdeněk, já a kdokoliv jiný cítit trochu podveden tím, že jste zjevně neuvedli pravdivou informaci.

Nad těmito pochybami pak svítí mocnina v podobě reakce pana Bredy. Ta byla z mého pohledu velmi nepřiměřená, a to i v jeho druhém příspěvku, kde měl možnost se omluvit a trochu to vysvětlit. On namísto toho dál vidí v sebemenší narážce útok. Taková reakce je nedospělá i od běžného občana. U člověka, kterého jsem zvolil za zastupitele jsem očekával větší noblesu a nadhled, nikoliv start na první našlápnutí. I jako komunální politik bude muset čelit nepříjemným dotazům a své názory bude muset vysvětlovat. Urazit se, dupnout a otočit se je chování, kterou vidím u dětí, ale nečekal bych je od zastupitele.

Snad chápete, že tento příspěvek myslím v dobrém a na nikoho neútočím. Zdaleka nepatřím k těm, kteří předčasně odsuzují a věřím, že v další činnosti pro město pan Breda dokáže, že jsme jeho volbou neudělali chybu, jakkoliv tenhle začátek se příliš nepovedl :-)

reagovat

vloženo: 8.11.2010 08:55

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Není to o penězích

Dobrý den pane Ticháčku,

zkusím odpovědět na Vámi vznesené dotazy:

1) Nejprve, proč vznikla funkce neuvolněného místostarosty. Vyplývá to z rozdělení rolí a odpovědností všech stran, které se nyní budou účastnit na koalici vedoucí toto město. Starosta za ODS bude především komunikovat za města směrem k vládě, SMO ČR, místostarosta za ČSSD bude komunikovat směrem ke Středočeskému kraji a agenturám, které mají na starost správu fondů EU, neuvolněný místostarosta za OÚ bude mít na starost operativu města a řízení veřejných zakázek a soutěží, které bude město v příštích 4 letech realizovat. To rozdělení je především funkční a bylo i potřeba, aby jednací pozici vůči jednotlivým partnerům města byla zaštítěna patřinou vahou pozice.

2) Finanční stránka věci: od počátku nám bylo jasné, že se námitka na téma - další funkce, další náklady pro město - objeví, proto je funkce II. místostarosty neuvolněná, tj. neplacená. Pokud se týká oněch 15 000 Kč ročně, tak tyto peníze jsou odměnou pro zastupitele, čili pan Breda (ale i ostatních 14 zastupitelů) by je dostal, ať už by neuvolněným místostarostou byl, či ne. Skutečně se nejedná o navýšení rozpočtu města. Mimochodem, pokud jde o výše zmiňovanou možnost mimořádných odměn, tak ano, neuvolněný místostarosta je může dostat. Ale stejně tak je může v případě usnesení zastupitelstva dostat kterýkoli radní či zastupitel.

Jinak navrhuji tuto diskusi již ukončit, protože k ničemu novému již nepovede - argumenty obou stran byly předloženy.

Jestli jsme zvolili vhodné řešení správy města se ukáže v budoucnu. Přejme si všichni sami sobě (ať již jsme volili kohokoli), aby to bylo řešení funkční, které naše město posune dopředu.

reagovat

vloženo: 8.11.2010 09:50

autor: Ticháček

nadpis: Děkuji

Děkuji za vysvětlení. Takto se to dá pochopit i akceptovat. Jen mi to nedá nezopakovat, že tato diskuse by vůbec nemusela vzniknout, kdyby to bylo takto napsáno 4.11.2010 v 16:52 :-)

reagovat

vloženo: 8.11.2010 12:19

autor: Jana Horová

nadpis: upřesnění

Jenom upřesním - neuvolněný místostarosta nedostává navíc žádnou pravidelnou odměnu od obce (pokud zastupitestvo něco nestanoví). Obec hradí jeho výdělek včetně odvodů pouze za dobu, kterou strávil činností pro obec v rámci své pracovní doby. Je to podobně jako u dobrovolných hasičů. Takže pokud Michal Breda bude pracovat pro Úvaly mimo svou pracovní dobu, nebude to Úvaly stát nic navíc. A takto to asi i bylo myšleno. Pokud by například měl půldenní jednání za město a potřeboval na to od zaměstnavatele získat volno, pak zaměstavatel městu vyúčtuje jeho půldenní plat + odvody. Pokud by to někdo chtěl uplně přesně, tak je to stanoveno zákonem O obcích (tuším někde kolem §70).

reagovat

vloženo: 8.11.2010 23:04

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Všem diskutujícím

Vážení diskutující,
dnes se uskutečnilo zasedání zastupitelstva města, na kterém byl neuvolněným místostarostou zvolen pan Michal Breda. Michal Breda se na tomtéž zasedání veřejně VZDAL všech svých nároků na odměnu neuvolněného místostarosty, které mu ze zákona náleží.

Myslím, že se jedná o dostatečnou odpověď na otázky a pochyby některých diskutujících v tomto vláknu.

reagovat

vloženo: 8.11.2010 17:40

autor: Karel Vondrák

nadpis: Koaliční program

Dobrý den,

volil jsem Otevřené Úvaly, protože se mi líbí jejich program, ve kterém se snaží hájit zájmy úvalských občanů, a nesouhlasím s počínáním úvalské ODS v čele se staronovým starostou. Koalici s ODS tedy nevidím nijak rád. Nicméně chápu, že možná jiné řešení nebylo možné, ač se názory obou partnerů musí v mnoha bodech lišit. Otevřené Úvaly jsou mandátově stejně silné jako ODS, a proto doufám, že vědí, co činí, a že se jim podaří zastavit komercionalizaci veškerého území Úval a prosadit řešení prospěšná nejen krátkodobě, ale i v dlouhém horizontu.

reagovat

vloženo: 8.11.2010 23:09

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Koaliční program

Vážený pane Vondráku,
děkujeme za důvěru a věřte, že i nadále hodláme v nové koalici hájit naše programové zásady.

Jsme přesvědčeni, že v silné koalici s ODS a ČSSD uhájíme maximum možného z našeho programu. O mnoha věcech, které se v Úvalech v příštích letech odehrají však bylo v dobrém i zlém nezvratně rozhodnuto již v minulém volebním období (například Hostín, ale též infrastrukturní investice atd.)

Věřím, že odpověď na Vaši otázku najdete velmi brzy v připravovaném programovém prohlášení nové koalice.

reagovat

© BECC Design

TOPlist