Svátek má Vendelín

Oficiální prohlášení sdružení Otevřené Úvaly k přečinu pana starosty

Na webu města byla panem starostou MUDr. Šťastným uveřejněna informace, že se dopustil přečinu řízení vozidla pod vlivem alkoholu.

Tento osobní prohřešek, ať je jakkoli morálně odsouzeníhodný,  je osobním selháním jednotlivce, který z něj musí vyvodit důsledky dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. My se ale necítíme povoláni na veřejném zasedání zastupitelstva města hlasovat ve věci osobního rozhodnutí a posuzovat morální kvality jednotlivce. Cílem naší práce v zastupitelstvu a radě je podílet se s koaličními partnery na zlepšování kvality života ve městě v duchu programového prohlášení. Pokud pan starosta dospěje k osobnímu rozhodnutí opustit tuto funkci, nebo jej k tomu zaváže hlasování v mateřské ODS, jsme připraveni jednat o novém složení vedení města a nabídnout osobnosti na post starosty.

8. 02. 2012

Breda Michal, Milerová Ludmila, Poláková Dana, Borecký Petr, Saidl Richard, Němcová Hana, Breda Marcel, Borecká Mirka, Polák Josef, Kyselová Petra, Mahdal Marek, Němec Jan, Bredová Martina, Fuxová Petra

Diskuse ke článku

nadpis:
autor:
zpráva:
Spočítejte:
  • prosím nepoužívejte (x)html tagy
  • odkazy jsou generovány automaticky

vložit příspěvek

vloženo: 8.02.2012 17:13

autor: Štěpán Karbulka

nadpis: Pryč

Je jasný že pan starosta k osobnímu rozhodnutí opustit tuto funkci rozhodně nedospěje.. jestli jo tak je frajer ale obávám se že neni..

reagovat

vloženo: 8.02.2012 21:21

autor: Roman DROBŇÁK

nadpis: Positive

Líbí se mi váš postoj a plně s ním souhlasím. Politik (ať už působí na jakékoli úrovni) by měl mít dostatek sebereflexe a politické odpovědnosti, aby si vyvodil v správný čas správné následky vůči sobě samému. Proč by měl kolektivní orgán (ať už stranícké vedení nebo dokonce samosprávní orgán) přebírat odpovědnost za jednotlivce?...

reagovat

vloženo: 8.02.2012 23:02

autor:

nadpis:

Škoda jen že se to tak dlouho vědělo a zároveň se to neřešilo. Mířím na starostu který úspěšně cenzoroval stránky města více než měsíc. Proto morální sebereflexi od tohoto člověka nečekám.

reagovat

vloženo: 5.03.2012 00:48

autor: karel

nadpis: přesně tak, STAROSTA, CENZURY KRÁL

já jsem si říkal, proč se tam neobjevuje jediný dotaz.. je to jasné, někomu holt komančské manýry zůstaly dodneška.

reagovat

vloženo: 10.02.2012 21:46

autor: Šimon

nadpis: Blábol

Je to jenom jeden velkej blábol. Zvednout lidem daň z nemovitosti byl váš nápad, s tím se pochlubte, blábolů jak vám jde o dobro Úval už bylo dost.

reagovat

vloženo: 10.02.2012 23:32

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Blábol

Vážený pane Šimone,
my se ale přeci nijak netajíme s tím, že jsme zvýšení daně z nemovitosti prosazovali. Dokonce jsme to zveřejnili i před volbami v roce 2010 (http://www.otevreneuvaly.cz/admin/data/obrazky/Casopis/Otevrene_Uvaly_cerven2010.pdf), že tento krok prosazovat budeme, a to pomíjím několik článků na toto téma v Životě Úval. Chápu, že to není populární krok, ale bohužel je to jedno z nezbytných opatření abychom posunuli Úvaly kupředu.

reagovat

vloženo: 11.02.2012 08:56

autor: Starosta s hrosi kuzi

nadpis: Tereza

Pane starosto. Dozvedela jsem se jak dopadlo hlasovani o vasem odvalani.(6,6,2).Myslite si ze vas mandat je po tomto hlasovani tak silny aby vas tesilo dale vladnout nasemu mestu? Mate opravdu tak "hrosi kuzi"?? Kampak se nam vytratila moralka a soudnost? Pane Stastny STYDTE SE!!!

reagovat

vloženo: 12.02.2012 18:51

autor: Váš bývalý volič

nadpis: Pod vlivem?? - jasný důvod k odstoupení nebo odvolání!!!

Starosta je nejvyšší představitel obce, který musí jít příkladem svým spoluobčanům!!!!
V případě, že člověk, který řídí pod vlivem alkoholu, zůstane ve vedení obce, ostatní koaliční partneři jej tam nechají, je to jasný signál občanům, jak se mají chovat a konečně víme, koho jsme si zvolili a s kým máme tu čest - je jedno, za koho v zastupitelstvu sedí... Funkce starosty je funkcí veřejnou, kde se prolíná soukromý život s veřejným a naopak. Alespoň my občané vidíme, jaké právní normy chce radnice dále prosazovat a jak chce jít příkladem svým spoluobčanům a jak si vše přeonačí po svém. Až příště někdo z radnice bude řídit nejen pod vlivem alkoholu, ale třeba i nepovolenou rychlostí a smete děti z mateřské školy na procházce, zatleskáme a řekneme, život jde dál, jde jen o osobní selhání jednotlivce, ale na radnici pracuje dobře a my nevidíme důvod, proč by měl odejít. Tolik vyplývá z oficiálního prohlášení sdružení Otevřené Úvaly.

reagovat

vloženo: 20.02.2012 12:43

autor: Jana Horová

nadpis: Zvláštní....

Já se starosty v žádném případě nezastávám. Přijde mi ale poněkud zvláštní, když tady o morálce káží lidé, kteří nenajdou ani dost odvahy na uvedení svého pravého jména.

reagovat

vloženo: 6.03.2012 16:40

autor: Šťastný alkoholik a lhář

nadpis: To snad nemyslíte vážně

Paní Horová, v internetové diskusi jsou jaksi všichni anonymní (pokud nenajdete technické řešení, jak identifikovat uživatele), takže je zcela jedno, jestli se pán podepíše svým jménem, nebo jako Ferda Mravenec. Tak si podobné výpady laskavě nechte. Sama jste svoji neschopnost již prokázala v předchozích volebních obdobích.

reagovat

vloženo: 7.03.2012 16:18

autor: Jana Horová

nadpis: Zřejmě jste nějak zbytečně podrážděný (podrážděná) :-)))

a navíc máte evidentně špatné informace. Já se za své jméno ani za své názory bohudík nestydím - zřejmě na rozdíl od vás. Nicméně i tak vám přeji krásný den a dostatek času a energie, které věnujete městu.

reagovat

vloženo: 8.03.2012 21:58

autor: Šťastný alkoholik a lhář

nadpis: Horová, Horová

Já nemám s tázajícím nic společného - jen se vás snažím korigovat, jak jste mimo. A za své názory se nestydím. Václav Klaus.

reagovat

vloženo: 14.03.2012 08:23

autor: Lucie Trávníčková

nadpis: Anonymové - pohled 2

Mám 2 děti na prvním stupni ZŚ. Jsem si vědoma nebezpečí, které dětem prostřednictvím internetu hrozí.
Děti proto upozorňuji, že pokud by se jim třeba stalo, že jim bude někdo cizí a neznámý psát, že jsou hloupí, nešikovní a oškoliví, tak ať si z toho nic nedělají, protože to s největší pravděpodobností psal člověk, který je sám hloupý, nebo třeba jen nešťastný, nedaří se mu ve škole nebo v práci, nedaří se získat sutečné kamarády, má pocit, že ho nikdo nemá rád.
Takovému člověku by určitě pomohlo, pokud by se např. snažil udělat něco pro druhé, pak by ho ti druzí začali mít rádi, ale na to ten člověk musí přijít sám. To nemá cenu mu psát.

Příjemný den a hodně osobní spokojenosti, pohody a lásky přeje všem anonymům

Lucie Trávníčková

reagovat

vloženo: 14.03.2012 08:11

autor: Lucie Trávníčková

nadpis: Anonymové - pohled 1

Za socialismu koloval tento vtip: \"Kdo nic nedělá, nic nezkazí, kdo nic nezkazí, musít být pochválen, kdo je pochválen, musí být povýšen\".
Milý autore příspěvku, jistě jste si vědom toho, že paní Horová se rozhodla na 4 roky přerušit svou pracovní kariéru a tyto 4 roky se věnovala plně městu. Pokud jste jí v té době navštívil na MÚ, jistě jste také zjistil, že ochotně přerušila svou činnost a jako občanovi se Vám plně věnovala, a pokud to bylo v její kompetenci, tak Váš problém vyřešila.
V součastnosti je paní Horová předsedkyní kulturní komise a aktivně zajišťuje pro město různé kulturní a společenské akce nad rámec své práce a péče o rodinu.
Na místě by bylo spíše poděkovat jí za její aktivní přístup k městu.
Lucie Trávníčková (skutečné, ne virtuální jméno)

reagovat

vloženo: 14.02.2012 19:08

autor: Jindra

nadpis: Vaše sdružení = sbor amatérů

Vážení, na posledním veřejném jednání zastupitelstva se konečně ukázalo, kdo je kdo. Členové Vašeho sdružení zklamali na celé čáře a již dopředu prohráli tak příští volby. Naprostá nekompetentnost a neinformovanost, neznalost zákonů, vyhlášek a potupů a nakonec i nelidský přístup vůči nejen našim dětem (zrušení školy), ale i všem občanům Úval (mimo jiné zvýšení daně), dále alibismus, co se týká přestupku pana starosty. To vše je mix negativ, které všichni občané vidí. Tam mám pocit, že hlavní představitelé sdružení dělají vše pro vlastní výhody, zřejmě finančního charkteru (placené funkce) a nikoliv pro výhody života v Úvalech. Tak takovou vládu tady nechceme. Úvaly již nyní nebudou ani ta pověstná noclehárna za Prahou, protože Vaším přístupem my občané raději prodáme svoje nemovitosti klidně problémovým občanům, pro ty to bude ještě dost dobrá noclehárna.

reagovat

vloženo: 14.02.2012 19:11

autor: Jindra

nadpis: oprava chyby

vyhlášek a potupů, samozřejmě myslím vyhlášek a postupů, omlouvám za chybějící "s", byl to překlep

reagovat

vloženo: 14.02.2012 20:36

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Vaše sdružení = sbor amatérů

Vážený pane Jindro,
věřte, že práci, kterou na městě děláme, neděláme s vidinou, že musíme vyhrát příští volby. Naším cílem není vyhrát příští volby, ale odevzdat město v lepším stavu, než jsme jej přebírali. Za tři roky budete moci zhodnoti, jestli se nám to podařilo nebo nikoli.
Nevím o neznalosti jakých zákonů a vyhlášek mluvíte, abych mohl reagovat, musel byste být konkrétnější.
Pokud se týká problému základní a praktické školy a daně z nemovitosti, myslím, že jsme se to na stránkách Života Úval pokusili vysvětlit. Ale třeba máte v záloze lepší řešení a nás to jen nenapadlo. Pak prosím, sem s nimi!
Pokud jde o placené prebendy - tak například já mám jako odměnu za své funkce ve městě měsíčně 1 200 Kč hrubého, tyto peníze jsem navíc věnoval ve prospěch našich sdruženářských akcí ve městě (budování naučné stezky v Králičině, oprava sochy sv. Jana Nepomuckého atd.). Pan místostarosta Breda, náš nejlépe městem placený člen, dostal za výkon funkce místostarosty celoroční odměnu 20 000 Kč hrubého, mimo to bere stejně jako já 1 200 Kč měsíčně. Opravdu si myslíte, že to děláme kvůli penězům?

Pokud se týká pana starosty - vše, co jsme k věci chtěli říci, jsme řekli - dovolím si odkázat na příspěvek pana Drobňáka z 8.2.2012, 21:21

reagovat

vloženo: 15.02.2012 08:54

autor: Marek Mahdal (marek.mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re: Jindra

Dobrý den,

není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.
Samozřejmě nepopulární kroky jako je zvýšení daně z nemovitosti (prakticky jediného, městem výrazněji ovlivnitelného příjmu rozpočtu) a nakonec i výpověď ZŠ a PrŠ, ač zřízena Krajem, sídlí v prostorách města logicky vzato padají na naší hlavu. S tím počítáme. Snad se podaří projekty obnovy silnic v Úvalech rozjet naplno.

O tom, že bychom v zastupitelstvu seděli pro peníze nemůže být přeci ani řeč. Třeba já, coby řadový zastupitel dostávám 1038 Kč/měsíc. Těchto 12400 ročně pak dávám do pokladny našeho sdružení, kde najdou smysluplné využití v podobě našich projektů (lavičky, stezka v Králičině, obnova památek atd.)

Přeju hezký den.
Marek Mahdal

reagovat

vloženo: 15.02.2012 11:45

autor: Lucie Trávníčková

nadpis: Únorové jednání zastupitelstva

Dobrý den. Reaguji na komentář pana zastupitele Boreckého ze dne 14.2.2012, konkrétně na vyjádření, že cílem OÚ není vyhrát příští volby za 3 roky.
Domnívám se ale, že průběh únorového jednání zastupitelstva může dále snížit zájem občanů o místní politiku s okamžitou platností, ne ve střednědobém horizontu 3 let. A to mi příjde škoda.
Jako občan města bych více ocenila, kdyby spolu zastupitelé napříč politickým spektrem více spolupracovaji již v tomto volebním období a vůbec mě netěší, že jsem na zastupitelstvu byla přímým účastníkm 2 pokusů o "palácový převrat".
Lucie Trávníčková

reagovat

vloženo: 18.02.2012 15:54

autor: Jindra

nadpis: Vážený pane Borecký

Nechytejte se prosím slovních obratů, které jsem nepoužil a nejsou tedy cílenou myšlenkou mého příspěvku. Tedy jestli je nebo není vaším cílem vyhrát volby. To není podstatné. Já jsem jen řekl, že jste je předem prohráli. Ale to není, jak jsem již uvedl, ta podstata. Podstata je ta, že Váš krok vedoucí ke zrušení školy je jen VÁŠ krok a nekoresponduje s přáním místních obyvatel. A Vy máte naplňovat jejich představy, nikoliv svoje. Stejně tak jako zvýšení koeficientu daně až na 5 je sociálně necitlivé, hlavně vůči důchodcům, kterých zde žije dost. Spočítali jsem si, kolik to dělá ročně? U některých nemovitostí třeba až 5 tisíc!!! Stačilo by koeficient zvyšovat postupně, jak to tuším navrhovala ing. Váňová. Takže opět naplňujete SVOJI představu, nikoliv představu občanů. Obecní kasa je potřebná, ale neznamená to, že jí musíte naplnit ihned. Nejen daňové zatížení občanů je již dnes dost vysoké a Vy ho ještě zvýšíte. Tedy říkáte, že bez toho to nepůjde? Sami víte, že to tak není, stačí jen přehodnotit priority. A závěrem, Vaše otázka, jestli si myslím, že to děláte kvůli penězům, tak ANO, myslím. Ne kvůli těmhle drobným, ale těm větším, které k Vám logicky přijdou, zvláště pak, chcete-li být starostou nebo se cpát do vyšší politiky. Jiné vysvětlení pro Vás nenacházím.

reagovat

vloženo: 18.02.2012 23:27

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Vážený pane Borecký

Vážený pane Jindro,

v podstatě mě (nebo nám na radnici, teď nevím přesně, jak jste to myslel) vytýkáte tři věci:
1) výpověď speciální škole
2) koeficient 5 u daně z nemovitosti
3) ... že to dělám pro prachy (ty budoucí, ze zakázek)

Co se týká bodu 1) V tuto chvíli víme, že nám v příštích letech bude v Úvalech kapacitně chybět 10 tříd a že přístavba školy tento problém pomohla zmírnit, ale ne vyřešit. Máme zde situaci, že nemáme 160 milionů Kč na výstavbu nové školní budovy, máme ale školní budovu, ve které je speciální škola provozovaná krajem, kterou navíc navštěvují děti v drtivé většině mimoúvalské. Prosím tedy o Váš návrh, jak situaci řešit. Odpověď, řešte to Vy, protože jste tam proto byli zvoleni konkrétně od Vás neakceptuji, protože s naším řešením, ke kterému jsme došli po vážení opravdu více alternativ, nesouhlasíte. Doplňuji pro informaci, že město má ze zákona povinnost zajistit řádné základní vzdělání pro všechny děti s bydlištěm v Úvalech.
Co se týká bodu 2) Zde si dovolím odkázat na několik mých článků v Životě Úval (a též na článek pana Bredy) a na březnové číslo ŽÚ. Na to, že razantně daň z nemovitosti budeme chtít zvýšit, jsme upozorňovali již před volbami (najděte si zde v archivu na webu náš časopis Otevřené Úvaly z června 2010). Nicméně předpokládám, že se v tomto bodě neshodneme. Skutečnost ale je, že máte pravdu, že významná část obyvatel Úval koeficient 5 odmítá. Existuje ale také významná část obyvatel Úval, která ho akceptuje, pokud budou vybrané peníze průhledně a férově utraceny do zlepšení veřejného prostoru ve městě.
K bodu 3) Vy mne osobě znáte, že takto soudíte? Nebo zde platí přísloví, podle sebe soudím Tebe?

reagovat

vloženo: 20.02.2012 09:14

autor: Jindra

nadpis: Vážený pane Borecký

Vážený pane Borecký,
1) Pokud Vám budova základní školy dnes nestačí, jak jste sám uvedl, tak ani vyhazov zvláštní škole Vám nepomůže. Jestliže její kapacita ani dnes ani v budoucnu nebude postačovat nárůstu dětí, musí jejich přistěhovalí rodiče umístit své děti do jiných škol jinde. Je to normální celorepublikový trend a docela běžná záležitost, narozdíl od rušení škol. Dále spousta dětí, bydlících již dlouho v Úvalech, dojíždí sama a dobrovolně do Klánovic, Újezda a Prahy a byla to jejich volba. Vaše řešení zrušení zvláštní školy je tedy opravdu hodně liché.
2) Zvýšením koeficientu jste šlápli vážně vedle, přiznejte si to, neznám jediného obyvatele, snad kromě Vás, který by s tímto krokem souhlasil.
3) Jestliže mi píšete, že podle sebe soudím Tebe, tak já se do politiky ani té komunální nemusím cpát a pak ještě špatně rozhodovat na základě své vůle nikoliv vůle místních občanů, k čemuž jste se zavázali. Myslím, že dříve si ani většina lidí neuvědomila, co znamená koeficient 5, avšak nyní, když je téma aktuální, si to všichni spočítali. Jako vždy. Takže je jen na Vás zastupitelích, abyste své rozhodnutí přehodnotili s ohledem na odpor občanů Úval. Máte zastupovat nás ne sebe.

reagovat

vloženo: 20.02.2012 09:55

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Vážený pane Borecký

Vážený pane Jindro,

1) Bod 1 - nemáte tak úplně pravdu. Školský zákon zde hovoří naprosto jednoznačně. Obec jako zřizovatel školy má povinnost zajistit základní vzdělávání pro všechny děti s trvalým bydlištěm v obci. Objekt po praktické škole nám výrazně pomůže - získáme dalších 5 tříd - to jest 130 dětí v kapacitě. Celkem tedy škola bude mít kapacitu 780 míst a to by nám již mohlo s odřenýma ušima vystačit
Ad 2 a 3) Daň a její výše je prostě věc názoru. Mám pro Vás nabídku, než si psát přes web - nechcete se k této problematice sejít? Rád Vám ukážu související čísla a propočty. Předběžně navrhuji termín 27.2. od 16.30 na radnici, pokud by se Vám to hodilo, jinak kontakt (prosím mail, jsem teď na horách) na mne je na těchto stránkách a můžeme dohodnout jiný termín.

reagovat

vloženo: 20.02.2012 10:18

autor: Jindra

nadpis: Dobrý den

Dobrý den,
děkuji za Vaši nabídku, jsem pracovně dost vytížen ale zkusím se ve Vámi navrhovaný termín zastavit.

reagovat

vloženo: 4.03.2012 18:19

autor: Marie

nadpis: REAKCE

Je opravdu smutné,jak se Úvaly poslední zhruba měsíc stávají "populární" V MÉDIÍCH,dík panu starostovy a nyní ještě skladu potravin v bývalé masně. Je mi z toho všeho smutno.Nemluvě o koeficientu 5 daně z nemovistosti. Mí rodiče se celý život sami starali o svůj domek i chodník si sami udělali a mají za to platit městu? Dnes kdy je jim přes 80 let a ještě jim budouzmražny důchody? SMUTNÉ!!!!!!!!!

reagovat

vloženo: 20.02.2012 19:19

autor: Tereza

nadpis: Zase ta nechutna cenzura!!!!!

Dne 11.2. jsem se prostrednictvim teto diskuse zeptala pana starosty na jeho dalsi setrvani ve funkci. Ten samy dotaz jsem napsala i na uredni stranky mesta. Dnes jsem si vsimla ze starosta od te doby odpovedel na novejsi dotazy a ten muj proste ignoroval a na strankach se ani nezobrazil!! Zase CENZURA? Tohle uz je naprosta arogance moci. Jak muzete s takovym clovekem spolupracovat???????

reagovat

vloženo: 21.02.2012 07:51

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re:

Dobrý den paní Terezo,

na oficiálním webu města v sekci "Ptáte se starosty" odpovídá jak již název rubriky praví, pouze pan starosta. Váš dotaz mu přepošlu e-mailem. V tuto chvíli je to jediné, co mohu pro vás udělat.

S pozdravem

Marek Mahdal

reagovat

vloženo: 27.02.2012 22:05

autor: Lucie Trávníčková

nadpis: Reakce na dotaz paní Terezy ze dne 20.2.2012

Dobrý den, paní Terezo,

pokud je pro Vás odpověď pana starosty opravdu důležitá, máte několik možností:
- zopakovat dotaz elekronicky, pro případ, že dotaz pan starosta neobdržel;
- zaslat dotaz prostřednictvím podatelny a vyžádat potvrzení o doručení Vašeho dotazu;
- vznést dotaz na pana starostu osobně na jednání zastupitelstva, jednodušší dotazy jsou zodpovídány na místě, na složitější dotazy Vám pan starosta může odpovědět písemně.

Pokud máte pocit, že v rubrice "Ptáte se starosty" by měly být zobrazovány všechny dotazy, jako např. v rámci těchto stránek, máte možnost tento požadavek navrhnout panu starostovi přímo - postup by byl obdobný, jako pro zaslání dotazu - viz výše.

Lucie Trávníčková

reagovat

vloženo: 20.02.2012 19:34

autor: David Zapletal

nadpis: Kdo jinému jámu...

Jsem dalek hodnocení morálního aspektu, stejně tak rozvíjení teorií kolik matek s dětmi bylo bezprostředně ohroženo na životě páně starostovou jízdou. Je velkou ironií osudu a zdrojem téměř škodolibého veselí, že se pan starosta nachytal na to, co sám pomáhal chystat. Není to koneckonců zdaleka první jeho nepřehlédnutelný počin na poli "bezpečnosti" silničního provozu, vzpomeňme jen geniální zónovou čtyřicítku v polích, nebo dlouholeté prosazování v ODS tak oblíbené estébácké firmy Czech radar v rámci tzv. projektu Bezpečná města. V poslední době události ve městě příliš nesleduji, takže dotaz neinformovaného - je stále ve hře možnost založení městské policie a měření rychlosti v její režii? Ještě jeden off-topic dotaz, když už to tu padlo. Tvrzení pana Boreckého, že zvýšení daně na maximum je nezbytné opatření k tomu, aby se Úvaly posunuly kupředu, považuji za dosti odvážné, nicméně abych si udělal obrázek - jaký bude nárůst výnosu daně a jaká je poslední varianta použití těchto prostředků?

reagovat

vloženo: 20.02.2012 19:59

autor: David Zapletal

nadpis:

Ještě jeden dotaz - je pravdou co píše dnešní iDnes, že se pan starosta na zastupitelstvu zmínil o svém problému s alkoholem za volantem, nicméně už neřekl, že za to byl již také odsouzen? V oboru alkoholismu jsem pouhým samoukem, nicméně si říkám, kolik člověk asi musí mít v krvi večer, aby mu ráno zbylo ještě 1,6 promile - trochu těžko se tomu vysvětlení o zbytkovém alkoholu věří.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 08:02

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re:

Dobrý den pane Zapletale,

pokud vím, tak v současné době je téma zřízení "Městské policie Úvaly" u ledu. Otázkou jsou, jak jinak, finanční prostředky. Pokud jde o výnos, odkážu vás na Život Úval - březen 2012 (str.7), který byste měl během 10-ti dnů dostat do vaší poštovní schránky. V současnosti se předpokládá nárůst cca 7 mil. ročně. Rádi vás uvidíme na zastupitelstvu 29.3.2012, kde bude téma koeficientu opět probíráno, zejména ve vztahu k místním podnikatelům.

S pozdravem
Marek Mahdal

reagovat

vloženo: 21.02.2012 08:12

autor: Tomáš Brožek

nadpis: Re:

"Rádi vás uvidíme na zastupitelstvu 29.3.2012, kde bude téma koeficientu opět probíráno, zejména ve vztahu k místním podnikatelům" Vzhledem k tomu že jsme již s koeficientem na stropu, mám tomu rozumět tak že se bude jednat o nižším koeficientu pro místní podnikatele?

reagovat

vloženo: 21.02.2012 09:19

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re:

Dobrý den pane Brožku,

v současné době probíhají na úřadě jednání s úvalskými podnikateli v souvislosti s dopadem daně. Došlo totiž k situaci, kdy po zavedení, respektive schválení koeficientu 5 v březnu loňského roku pak následně v průběhu roku došlo novelou zákona o dani z nemovitosti k dalšímu navýšení daně ze zpevněných ploch užívaných pro podnikatelskou činnost. Ohledně průběhu jednání se prosím obraťte na starostu.

S pozdravem
Marek Mahdal

reagovat

vloženo: 21.02.2012 10:19

autor: Tomáš Brožek

nadpis: Re:

Z Vaší odpovědi p. Mahdal nejsem moc moudrý. Ptám se proto že jste to téma nakousl, předpokládám že když nás zvete na jednání zastupitelstva, tak jste dostatečně informován a mohl byste více upřesnit zmíněný bod jednání. Zeptám se tedy na základě Vámi uvedeného upřesnění... Budou zástupci sdružení Otevřených Úval pro změnu koeficientu daně z nemovitosti pro Vámi uvedenou skupinu podnikatelských subjektů? Prosím o Vaší jednoznačnou odpověď jako zástupce Otevřených Úval a za sebe jakožto člena zastupitelstva.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 11:21

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re:Re:

Dobrý den pane Brožku,

zkusím odpovědět na Váš dotaz.
V principu připadají v úvahu tyto možnosti /i s ohledem na zákon, který neumožňuje stanovovat různé koeficienty prorlzné skupiny obyvatel/
Varianta 1) ponechání koeficientu 5 s kompenzací pro sociálně nejslabší občany a s kompenzací pro podnikatele za zpevněné plochy ve výši rozdílu mezi koeficienem 5 v původní verzi a zvýšením daným novelou zákona o DZN.
Varianta 2) ponechání koeficientu 5 bez jakýchkoli kompenzací
Varianta 3) snížení koeficientu (nejpravděpodobnější je č. 3), avšak bez jakýchkoli kompenzací s platností od 1.1.2013

Předpokládáme, že se do 29.3., kdy se o této věci bude jednat na zastupitelstvu, bude o věci ještě vícekrát jednat.

Pokud jde o postoj našeho sdružení, budeme se nejpravděpodobněji rozhodovat mezi variantou 1 a 3, nicméně vše musí být projednáno ještě na členské schůzi a ta může rozhodnout i jiným způsobem. Dále se o věci bude jednat s koaličními partnery i zbývajícími zastupiteli. V neposlední řadě vnímáme i názor občanů, s návratem na koeficient 1 však nepočítá, pokud vím, nikdo. Mnou osobně preferovaná je varianta 1, tedy koeficient 5 s kompenzací.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 11:45

autor: Tomáš Brožek

nadpis: Re:

Děkuji za vyčerpávající odpověď.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 13:19

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re: Re:

Myslím, že Petr Borecký to shrnul výstižně. Jedna věc je v tuto chvíli z mého pohledu téměř 100%-ní. Varianta č.2 - ponechání koeficientu 5 bez jakýchkoli kompenzací je prakticky neudržitelná, a to zejména na výše popsané skutečnosti, které nastaly po schválení koeficientu v březnu 2011.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 17:18

autor: Tomáš Brožek

nadpis: Re: Re:

Víte pane Mahdal, úplně mi odpověď p. Boreckého stačila, ale Váš dovětek mě prostě udivil. Protože jestli to chápu, tak Vy v rozporu se zájmem maximalizovat příjem obce dáváte přednost zvýhodnění jedné a dlužno dodat menšinové skupině obyvatel. Vycházím ze základního předpokladu že vaše sdružení se podílí na moci na základě systému zastupitelské demokracie. Tedy v principu zastupujete zájem svých voličů. Díval jsem se na vaše poslední volební výsledky, které říkají že zastupujete 29,58% voličů. Víte když se zablácenou cestou z vlaku, ilegálně v rozporu se zákonem, vracím po drážním tělese domů do naší rozježděné ulice bez chodníků a s indexem 5 navýšení daně z nemovitosti, neprodírám se davem podnikatelů. Tedy abych byl přesnější, nemyslím že každý zhruba třetí člověk, kterého potkám a který vaše sdružení pravděpodobně volil je podnikatel. Dokonce si troufám tvrdit že drtivá většina vašich voličů rozhodně nejsou podnikatelé, na které by se zákon o dani z nemovitosti tak zle a nespravedlivě, až je to 100% neudržitelné, vyřádil. Můžete operovat s myšlenkou že by náhodou napadlo nějaké podnikatele z Úval odejít a naší společnou městskou pokladnu ochudit o to málo co jsou ochotni na daních přiznat a stát přerozdělit, ale popravdě takoví podnikatelé nemají tu strategickou hodnotu coby např. jako zaměstnavatelé občanů obce měli mít. Zkrátka kdyby tomu tak bylo, tak se neprodírám denodenně hroznem lidí čekajících na vlak do zaměstnání. Z toho vyplývá že krom toho mála co místní podnikatelé odevzdají státu na daních, nepřinášejí městu žádný zásadní prospěch a nevidím tedy žádný důvod jejich strašlivý podnikatelský úděl zlehčovat, když s prominutím nikdo neuronil ani slzu za fyzické osoby u navýšení platby z daně z nemovitosti. A tak zlehka se mi proto vkrádá myšlenka "Cui bono?"… koho tedy zastupujete.. spoluobčany, nebo podnikatele?

reagovat

vloženo: 22.02.2012 08:05

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re:

Novela zákona, která vyšla až po námi (zastupitelstvem) přijatého koeficientu 5 bohužel způsobila, že daň ze zpevněné plochy používané k podnikatelské činnosti stoupla z 0,20 Kč na 25 Kč/m2, tedy 125x !!! Takže na toto je v současné době primárně regováno. Zastupitelé samozřejmě zastupují všechny skupiny občanů.

reagovat

vloženo: 22.02.2012 09:29

autor: Tomáš Brožek

nadpis: Re:

jinými slovy.. museli by pár stovek metrů od Prahy platit o něco málo víc jak za stejnou daň odvádí podnikatelé v Praze... (koeficient pro Prahu je 4.5 podle § 6 odst. 2 písm. b). Popravdě dobrý bič na ty co by si z Úval chtěli dělat skladové hospodářství... ne?

reagovat

vloženo: 22.02.2012 13:27

autor: Petr Borecký - Otevřené Úvaly

nadpis: Re: Re:

Pane Brožku, já osobně s Vámi v tomto souhlasím, Vaše srovnání s Prahou je výstižné. Jak jsem psal už výše, o koeficientech se bude ještě jednat, uvidíme, která varianta převáží /naše sdružení má 5 hlasů z 15 členného zastupitelstva/, důležitý je tedy názor i ostatních zastupitelů a v neposlední řadě občanů. 1 100 jich podepsalo petici za návrat ke koeficientu 1. Opravdu tedy - uvidíme. Můj osobní názor na koeficienty jsem psal výše.

Dle mého názoru se skutečně bez razantního navýšení DZN Úvaly moc kupředu nepohnou.

reagovat

vloženo: 21.02.2012 13:28

autor: David Zapletal

nadpis:

Mohl bych také požádat o odpověď? Dozvěděl jsem se, že se jedná o cca 7 milionů, ale už nikoli, jaká je představa OÚ respektive zastupitelstva, jak má tato suma posunout Úvaly kupředu. Také by mě zajímalo, jaký je postoj OÚ k založení městské policie a měření rychlosti jí provozované, tj. zda je věc u ledu jen kvůli financím. Nakonec bych připomenul dotaz výše, tj. v jakém smyslu pan Šťastný informoval zastupitelstvo o svém incidentu. Díky, D.Z.

reagovat

vloženo: 22.02.2012 09:11

autor: Marek Mahdal (Marek.Mahdal@otevreneuvaly.cz)

nadpis: Re:

Dobrý den pane Zapletale,

Pokud jde o starostovo informování zastupitelstva dne 9.2.2012, starosta prohlásil, že "je veřejným tajemstvím, že se mu stalo to a to...":

"Oproti původnímu programu jednání navrhl starosta jako první bod hlasování o svém odvolání. Reflektoval tak osobní záležitost, spáchaný přečin, kdy byl přistižen s alkoholem v krvi během řízení automobilu. Tento prohřešek nemá po právní stránce vliv na výkon funkce starosty, jedná se o záležitost morální. Předseda Otevřených Úval Ing. Breda přečetl do zápisu stanovisko sdružení k tomuto problému. Taktéž učinil i JUDr. Petržílek za úvalskou ČSSD. Z řad občanů zazněly hlasy volající po rezignaci starosty. Následně proběhlo tajné hlasování, na základě kterého navržené usnesení o odvolání nebylo přijato. Starosta tak pokračuje ve výkonu své funkce."

...tohle je pasáž ze zápisu, který jsem napsal do čísla 3/2012 Života Úval

Pokud jde o Městskou policii v Úvalech. Od té doby co se v Úvalech podařilo udržet (za cenu 1 Kč nájmu ročně) alespoň republikovou Policii ČR, jsem nic nového v otázce městské policie nezaregistroval.

reagovat

vloženo: 22.02.2012 18:06

autor: David Zapletal

nadpis:

Pane Mahdale,

stále si nerozumíme. Jedná se mi o to, zda pan Šťastný na zastupitelstvu informoval o tom, že byl za svůj přečin už také odsouzen. Městskou policii tedy nechme být, ale k využití výnosu daně z nemovitostí - mají tyto prostředky být využity k rekonstrukci komunikací, dle plánu zveřejněného v ŽÚ? Pokud ano, tak se opět opakuje situace z posledních let, kdy se někomu ze společného balíku platí totéž, co si jiní museli nebo budou muset zaplatit sami - kanalizace, rekonstrukce komunikací apod. Váš návrh na kompenzace daně považuji za nejhorší možný, protože opět vytváří nerovné podmínky, bude jen zdrojem další byrokracie s tím spojené, v horším případě ještě podvodů nebo korupce. Nezlobte se na mně, ale kombinace termínů sociálně nejslabší občan a vlastník nemovitosti je pro mne čistý protimluv. Pokud někdo vlastní nemovitost, rozhodně nepatří mezi sociálně slabé a v celkové ceně nájemního bydlení se daň z nemovitostí promítá velmi málo.

reagovat

vloženo: 23.02.2012 14:03

autor: Jaroslav Semrád

nadpis: Starosta

Dobrý den. Co je pravdy na informaci, že mediálně známým se stal případ našeho starosty vaším přičiněním? A dále že, ten kdo vráží starostovi kudlu do zad, je právě vaše sdružení, které si dělá ambice pro obsazení nejvyššího postu vaším předsedou, nezaměstnaným panem Bredou ? Prosím o jasné nemlžící odpovědi. Děkuji

reagovat

vloženo: 23.02.2012 20:34

autor: Michal Breda

nadpis: Re: Starosta

Vážený pane Semráde,
mám pocit, že vám ve vaší otázce vůbec nejde o odpověď ...
Přesto vám jasně odpovím: Na mediální kampani naše sdružení nemá žádný podíl a všichni členové vystupují v duchu našeho oficiálního prohlášení. A to že jsem nezaměstnaný ještě neznamená, že jsem hyena.

reagovat

vloženo: 24.03.2012 16:31

autor: Jindra

nadpis: Pane Bredo, co Vy na to???

Pane Bredo, vážně to chcete zkusit tady na radnici? Když jste to nezvládl v Ikemu? To jedině zdiskreditujete nejen sebe, ale celé již beztak zdiskreditované sdružení. Já vím, prachy, to je boj, ale zkuste to raději jinde.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=721687

Končí i další manažeři

O křeslo přišel také technický ředitel Michal Breda. Ten se podle místních lékařů a zaměstnanců prý nejvíce zasloužil o to, že nemocnice vypsala výběrové řízení na takzvané údržbářské práce za zhruba 45 milionů korun ročně.

reagovat

vloženo: 24.03.2012 16:24

autor: Jindra

nadpis: Takové manažery Úvaly potřebují nejvíc.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=721687


Končí i další manažeři

O křeslo přišel také technický ředitel Michal Breda. Ten se podle místních lékařů a zaměstnanců prý nejvíce zasloužil o to, že nemocnice vypsala výběrové řízení na takzvané údržbářské práce za zhruba 45 milionů korun ročně.

reagovat

© BECC Design

TOPlist